Po sezonie 2009 zaszło wiele zmian i pewnie wszyscy zastanawiają się jak ułoży się rozkład sił. Najbardziej istotną zmianą jaka zaszła jest nowa punktacja. Już nie tak jak w poprzednim sezonie punkty otrzyma pierwszych 8 zawodników, którzy dojadą do mety, lecz teraz będzie ich już 10’ciu. Oczywiście skoro więcej miejsc punktowanych, będzie też inny rozkład punktów za poszczególne pozycje:
miejsce | ilość punktów |
1 | 25 |
2 | 18 |
3 | 15 |
4 | 12 |
5 | 10 |
6 | 8 |
7 | 6 |
8 | 4 |
9 | 2 |
10 | 1 |
Kolejną zmianą jaka zaszła jest zakaz tankowania. Oznacza to, że wszyscy kierowcy będą musieli startować z pełnym bakiem, lub z ilością paliwa jaka jest potrzebna na przejechanie całego wyścigu, bo jeżeli ktoś stanie to koniecJ. W związku z tym nie będzie już problemu ze zjazdami do pit-lain gdy samochód bezpieczeństwa wyjeżdża na tor. Natomiast ciekawa może okazać się sytuacja, gdy któryś z teamów będzie chciał „przyoszczędzić” na paliwie, a dokładnie mówiąc na wadze. Takie sytuacje mogą się zdarzyć szczególnie na torach ulicznych, gdzie często wyjeżdża safety car. Gdy samochody jadą wolniej oczywiste jest, że mniej palą. W takim wypadku jest możliwe podjęcie ryzyka i zatankowanie bolidu mniejszą ilością paliwa, licząc na cudze nieszczęście.
Przychodzi mi tutaj do głowy afera CRASH GATE związana z Renault. Ojj oby w tym sezonie nic takiego się nie powtórzyło, zwłaszcza że jednym z kierowców wymienionego zespołu jest Robert Kubica.
Następną bardzo istotną zmianą są oczywiście nowe zespoły dopuszczone do elitarnych wyścigów F1. W tym sezonie występować będzie 12 teamów, a co za tym idzie 24 kierowców. Po sezonie 2009 wielu kierowców zmieniło swoje miejsca. Głównym hitem jest powrót już można śmiało powiedzieć legendy F1 Michaela Schumachera, co bardziej zaskakujące nie będzie on jeździł dla Ferrari! lecz co dziwniejsze dla Mercedesa, który notabene odłączył się od McLarena i przejął Brown GP. Z Brown GP odszedł Mistrz Świata 2009 Jenson Button. Przeszedł on do McLaren.
Dla większości z nas, najistotniejszą zmianą jaka zaszła jest przejście Roberta Kubicy do zespołu Renault, jego kolegą będzie debiutant w F1 Rosjanin Vitaly Petrov.
Lista startowa na sezon 2010 jest następująca:
Nr startowy | Kierowca | Team |
1. | Jenson Button | McLaren |
2. | Lewis Hamilton | McLaren |
3. | Michael Schumacher | Mercedes GP |
4. | Nico Rosberg | Mercedes GP |
5. | Sebastian Vettel | Red Bull |
6. | Mark Webber | Red Bull |
7. | Felipe Massa | Ferrari |
8. | Fernando Alonso | Ferrari |
9. | Rubens Barrichello | Williams |
10. | Nico Hulkenberg | Williams |
11. | Robert Kubica | Renault |
12. | Vitaly Petrov | Renault |
13. | Adrian Sutil | Force India |
14. | Vitantonio Liuzzi | Force India |
15. | Sebastien Buemi | Toro Rosso |
16. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso |
17. | Jarno Trulli | Lotus |
18. | Heikki Kovalainen | Lotus |
19. | Karun Chandhok | HRT |
20. | Bruno Senna | HRT |
21. | Pedro de la Rosa | BMW Sauber |
22. | Kamui Kobayashi | BMW Sauber |
23. | Timo Glock | Virgin |
24. | Lucas di Grassi | Virgin |
Z najnowszych wiadomości wiemy, że Renault ma zamiar zmienić 40% bolidu! Przed GP Bahrain. Po testach przeprowadzanych przez zespoły można było sądzić, że zespół nie ma najlepszych rezultatów. Może takie myślenie jest słuszne skoro aż tyle rzeczy zamierzają zmienić. Oby zmiany pozwoliły walczyć w czołówce!
Dla przypomnienia toru i tego co się działo w zeszłym roku przy okazji tego GP znaleźliśmy kilka filmików.
Pierwszy to oczywiście onboard - pierwsze okrążenie Marka Webbera
Świetny klip przygotowany przez www.formula1.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz